loading...
**درخشان...مرجع تمامی مطالب (عکس ، موزیک ، اخبار و ...)**
**درخشان ... مرجع مطالب روز **

 ** توجه **  

 

 اگر مطالب مورد نظر خود را در زیر موضوع ها پیدا نکردید ،   
 
 بر  روی زیر موضوع "دیگر" که در تمام موضع های اصلی وجود دارد کلیک کنید.    
 
مثال : شما به دنبال "عکس کودکان" هست    
 
پس از منوی موضوعا در سمت راست صفحه ،    
 
موضوع "عکس" را پیدا کرده و به قسمت "دیگر" بروید.
shinysite بازدید : 746 دوشنبه 20 شهریور 1391 نظرات (0)
 

شايد تا قبل از اين خيلي‌ها به اين جمله كه «معلوليت، محروميت نيست»، به چشم يك جمله شعاري نگاه مي‌كردند، اما حالا ديگر بايد روي اين باور اشتباه يك خط قرمز كشيد.

اين حقيقت را كه معلوليت نه تنها محروميت نيست كه ناتواني هم نيست، كاروان افتخارآفرين دلوار با كسب 24 مدال خوش رنگ طلا، نقره و برنز به عينه ثابت كرد.

سواي اين افتخارآفريني غرور انگيز كه با ايستادن كاروان ايران در رتبه يازدهم دنيا توام شد، عزم ستودني همه ورزشكاران مرد و زن كشورمان در پارالمپيك 2012 لندن، باعث شد خيلي از واژه‌هاي مرسوم و جا افتاده هم بي معنا شود.

حالا ديگر معلول و ناتوان معناي گذشته خود را ندارد. كدام معلول مي‌تواند 300 كيلوگرم وزنه را پرس كند؟ اين‌كه ورزشكاري با وجود دو پاي قطع شده 100 متر را زير 11 ثانيه مي‌دود يا نيزه را بيش از 50 متر پرتاب مي‌كند، از روي ناتواني است؟ بدون شك؛ نه!

درك اين موضوع براي آنهايي كه تا ديروز خود را معلول مي‌دانستند، آسان‌تر از ديگر اقشار جامعه است. رقابت‌هاي پارالمپيك 2012 لندن، در كنار پيروزي‌هايش، شكست‌هايي هم براي كاروان ورزشي كشورمان داشت، اما بزرگ‌ترين دستاورد همه اين برد و باخت‌ها، اعتماد به نفس بالايي است كه حالا به جامعه پارالمپيكي و ديگر معلولان ايران تزريق شده است.

اين شور و اشتياق و اعتماد به نفس را در چهره همه آنهايي كه تا ديروز معلول بودند و از امروز با احساس قهرمان بودن زندگي مي‌كنند، مي‌توان ديد. همان‌طور كه افتخارآفريني ورزشكاران كشورمان در المپيك 2012 لندن، خيل عظيمي از جامعه نوجوان و جوان كشور را به ورزش علاقه‌مند كرد، افتخارآفريني كاروان دلوار هم به معلولان زيادي انگيزه داده است كه از الان براي حضور در پارالمپيك‌هاي بعدي تلاش كنند و بدون ترديد خودباوري، اعتماد به نفس و اراده والا بزرگ‌ترين دستاورد پارالمپيك لندن براي جامعه معلولان ايران است.

پاياني باشکوه

داستان لندن و در كانون توجه بودن اين شهر براي ورزش سراسر دنيا در شرايطي به ايستگاه پاياني رسيد كه بازي‌هاي پارالمپيك نيزهمچون المپيك شاهد درخشش ورزشكاران كشورمان بود و نمايندگان جانباز و معلول ايران با كسب 24مدال طلا، نقره و برنز و قرار گرفتن در جايگاه يازدهمي بازي‌ها، نتيجه‌اي خوب و درخور توجه از خود بر جاي گذاشتند.

يك ماه پس از آن‌كه بازي‌هاي المپيك با كسب 12 مدال ارزشمند و ثبت بهترين كارنامه تاريخ ورزش ايران خاتمه يافت، بامداد امروز (دوشنبه) هم پارالمپيك در شرايطي با برگزاري مراسم اختتاميه در ورزشگاه المپيك پارك به پايان رسيد كه كاروان ورزش جانبازان و معلولان ايران با رسيدن به جايگاه يازدهمي، بهترين رتبه تاريخ ورزش جانبازان و معلولان در اين بازي‌ها را رقم زدند تا جامعه ورزش ايران خاطره خوبي از بازي‌هاي لندن داشته باشد.

در حالي كه ورزشكاران جانباز و معلول در پكن 2008 با كسب پنج طلا، شش نقره و سه برنز در رده بيست و دومي قرار گرفته بودند و بهترين نتيجه خود را در سيدني2000 با كسب 12 طلا، چهار نقره و هفت برنز و كسب رتبه شانزدهمي كسب كرده بودند،اما در لندن با 10 طلا، هفت نقره و هفت برنز در رده يازدهمي قرار گرفتند تا بهترين رتبه تيمي خود را در هفت دوره حضور در اين بازي‌ها به دست آورند.

اين عنوان در شرايطي به دست آمد كه شنبه شب محمد خالوندي آخرين ملي پوش دووميداني در ماده پرتاب‌نيزه با ثبت حد نصاب50 متر و 98 سانتي متر، ضمن شكستن ركورد جهاني اين ماده بالاتر از پرتابگر برزيلي به مدال طلا دست يافت.

اين در حالي بود كه شاهين ايزديار در ماده 100 متر شناي قورباغه و در مرحله فينال با ثبت ركورد يك دقيقه و 12 ثانيه و 47 صدم ثانيه در رده هشتم قرار گرفت. عنواني كه خود ايزديار از آن اظهار رضايت كرد.

اما در اين شب يك نتيجه غيرمنتظره نيز براي كاروان ايران رقم خورد و تيم ملي واليبال نشسته در فينال اين رقابت‌ها مقابل بوسني با نتيجه 3 بر يك مغلوب شد و به مدال نقره بسنده كرد.

در حاشيه بازي‌ها:

ـ اوج حضور تماشاگران ايراني در سالن برگزاري بازي‌ها شنبه شب بود، اما چه فايده كه تيم ملي واليبال نشسته مغلوب بوسني شد.

ـ شايد باور كردنش برايتان سخت باشد، اما در جريان رقابت‌هاي دووميداني يعني چيزي حدود يك هفته ورزشگاه 80 هزار نفري المپيك پارك مملو از تماشاگر بود.

ـ ايرانيان مقيم لندن با شور و اشتياق خاصي در طول برگزاري بازي‌ها به تشويق ورزشكاران كشورمان پرداختند و بعضا انگليسي‌ها هم با آنها همراهي مي‌كردند.

ـ‌ مسوولان كاروان بليت حضور در مراسم اختتاميه را براي اعضاي گروه خبري تهيه نكردند.

ـ بازي‌ها در سه نقطه شرقي، غربي و جنوب شرقي لندن برگزار شد، البته بيشتر رقابت‌ها در 16 سالن مجموعه اكسل برگزار شد.

ـ در طول برگزاري بازي‌ها هيچ خبرنگاري حق حضور در دهكده بازي‌ها را نداشت. اين تصميم را مسئولان برگزاري بازي‌ها و با هدف حفظ آرامش ذهني ورزشكاران و به دنبال تجربه موفق المپيك اتخاذ كرده بودند. البته اين قانون در مواردي انگشت شمار دور زده مي‌شد.

ـ اشك‌ها و لبخندهاي بيش از 4000 ورزشكار بامداد امروز با برگزاري مراسم اختتاميه تمام شد و دوبــاره نقطه سر خط تا پارالمپيك 2016 ريودوژانيرو برزيل.

همه مدال‌آوران ايران

طلا: جليل باقري(پرتاب وزنه)، پيمان نصيري(دوي 1500 متر)، زهرا نعمتي(تيروكمان)، محسن كائيدي (پرتاب نيزه)، سيامند رحمان، نادر مرادي، علي حسيني و مجيد فرزين(وزنه‌برداري)، جواد حرداني (پرتاب ديسك) و محمد خالوندي (پرتاب نيزه)

نقره: مهرداد كرم‌زاده(پرتاب ديسك)، كامران شكري (پرتاب نيزه)، محسن كائيدي(پرتاب وزنه)، سجاد نيك‌پرست (پرتاب نيزه)، روح‌الله رستمي (وزنه‌برداري)، عبدالرضا جوكار (پرتاب نيزه) و تيم ملي واليبال نشسته

برنز:ساره جوانمردي (تفنگ بادي 10 متر)، علي صادق‌زاده (وزنه برداري)، جواد حرداني (پرتاب وزنه)، فرزاد سپهوند (پرتاب ديسك)، علي محمدياري (پرتاب ديسك) ، ريكرو تيمي بانوان وتيم فوتبال 7 نفره

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام خوش آمدید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پیشنخهاد میکنید بیشتر چه چیزایی تو سایت باشه ؟
    نظرتون درباره سایت و مطالب سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 75
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 213
  • باردید دیروز : 1,236
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,859
  • بازدید ماه : 3,388
  • بازدید سال : 56,222
  • بازدید کلی : 682,796
  • کدهای اختصاصی